Followers !

Rabu, 31 Mei 2017

Ramadhan 5/17 : Tomyam ayam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK baru siap masak, harini KK masak tomyam ayam, hehe, cukuplah untuk KK berbuka, masak seperiuk, entah habis ke tidak lah, tak apa boleh simpan

Selasa, 30 Mei 2017

Ramadhan 4/17 : Ayam masak kicap + Kurma


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berakhirlah sudah puasa kita untuk keempat ramadhan, alhamdulillah kerana anda berjaya melalui liku-liku hari yang penuh cubaan dan cabaran, haha

Isnin, 29 Mei 2017

Ramadhan 3/17 : Ayam goreng + Sayur campur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk menu puasa ke tiga hari ini KK malas sikit, jadi nak senang kita goreng ayam goreng kunyit saja, haha, cukuplah dua ketul, seketul berbuka, seketul lagi sahur

Ahad, 28 Mei 2017

Ramadhan 2/17 : Ayam kicap + Tumis ubi kentang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak lauk ayam dan kentang, saja buat dua lauk, ada masa lebih tadi, sebab barang dah ada, tunggu nak masak saja, jadi terhasillah dua lauk ni

Sabtu, 27 Mei 2017

Ramadhan 1/17 : Puding kastard jagung


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selesai puasa untuk hari pertama ramadhan tahun ini, macam mana semua? masih bernafas? haha

Ramadhan 1/17 : Ayam masak merah + Bergedel


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK baru selesai masak ni, habis berpeluh-peluh menyiapkan menu berbuka bagi hari pertama, nak jimat macam inilah gayanya, kita masak

Jumaat, 26 Mei 2017

Ramadhan 2017 : Selamat berpuasa !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pejam celik pejam celik dah nak puasa kita esok, tak lama nak raya kan, haha, puasa tak lagi sibuk cakap hal raya, hehe

Khamis, 25 Mei 2017

Makan + Steamboat = Lemak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ni sesi campak balik ni, sebelum puasa ni kita cerita pasal makan saja, nanti dah puasa tak boleh dah, makruh nanti, jadi segala pasal makanan kita campakkan

Rabu, 24 Mei 2017

Travel Organizer Storage Bag


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau sebut pasal berjalan dan makan angin, sesiapa pun pasti teruja kan, tak kisah lah dekat atau jauh, dalam atau luar negara pasti teruja dan tak sabar

Ayam pedas + Sayur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak dua lauk, satu ayam dan satu lagi sayur lah, baru lah lengkap menu pemakanan, amboi kemain macam pakar nutrisi sangat, haha

Kudapan petang : Popia ayam cendawan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk makan petang ni kita makan yang ringan-ringan saja, tak ringan juga lah kalau sampai 5 ketul popia ayam cendawan tu, hahaha, sambil tengok tv kan

Selasa, 23 Mei 2017

Ayam masak paprik !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK rasa segar sikit tubuh badan ni, KK masak ayam masak paprik, hehe, lama dah tak makan lauk ni, buat kuah banyak memang sedap makan dengan nasi panas

Kek Batik paling mudah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kali ni KK nak kongsikan resipi paling mudah dan paling senang, lama dah tak buat kek batik ni, dah cuba banyak resipi dan banyak juga KK ubah, tapi yang ni resipi kek batik paling mudah !

Mee kari di petang hari


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak masak sebab tak sihat lagi, masuk 3 hari dah ni, ubat bukan tak makan, makan saja, ikut aturan yang betul, mungkin belum tiba masanya lagi

Isnin, 22 Mei 2017

Kek Batik !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK buat kek batik malam semalam, hehe, terasa nak makan anak tekak ni, apa lagi nak beli susah sangat, buat terus dapat sebekas, lagi jimat dan berbaloi

Si anak bulus


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Inilah anak bulus KK dibawa jagaan mak, dulu masa KK kerja di Kuantan, bela sendiri, sekarang dah kerja jauh, terpaksa pindah hak penjagaan kepada emak

Kuew tiow + Papadom


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK masak kuew tiow goreng sikit untuk makan tenggahari tadi, masak untuk makan seorang saja, tak sihat pun perut kena isi, nanti lapar kan

Ahad, 21 Mei 2017

Tak larat...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini tak masak, KK tak larat, badan ni lemah saja, dari malam semalam dah rasa lain macam, habis lenguh-lenguh, dah agak mesti nak demam ni, memang pun

Kudapan petang : Jemput bawang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni kebulur.pula, haha, biasalah perut ni asyik nak diisi saja, saja tak nak bagi kempis sikit, asyik kedepan saja, nak juga merasa tak ada lebihan isi

Sabtu, 20 Mei 2017

Makan makan nasi kukus


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini adalah kisah campak balik masa KK cuti minggu lepas, adalah buat jalan-jalan makan angin sikit ke Pekan, KK naik bas tau, hahah, tukar angin tukar selera sikit

Ayam masak kicap !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak ayam masak kicap, dah lama rasanya tak makan lauk ni, rindu pula, semalam dah beli barang-barang, jadi pagi tadi berperang kat dapur

Jumaat, 19 Mei 2017

Steamboat lagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas masa KK cuti dua hari, sempatlah ajak kawan untuk sama-sama menternak lemak sedia ada dengan kawan-kawannya yang baru, haha, apa lagi kita melantak steamboat lah, ayuh !

Hati goreng dan Kacang buncis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak, haha, biarpun hari-hari sebenarnya masak, tapi masak lauk malas pula, lamanya tak masak banyak-banyak macam dulu

Rabu, 10 Mei 2017

Bolognese !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak spagetti bolognese, saja nak makan ala-ala tekak mat salleh sikit, mengada ngada kan, haha, tekak ni memang selalu nak makan pelik-pelik

Selasa, 9 Mei 2017

Menyendiri...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kemana KK pergi sejak 10 hari menghilang ni, ada saja tak kemana pun, masih bernafas macam biasa, kerja masih berjalan, cuma tak ada mood nak menulis