Spice of My Life

Followers !

Halaman

Selasa, 31 Januari 2017

Nasi Ayam !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rakyat Malaysia tak kira umur, tak kira bangsa atau warna kulit pasti mengenali atau memang pernah rasa nasi ayam, tak kisah lah nasi tu warna putih ke, kuning ker, asalkan ada ayam, hehe

Ayam masak hitam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

KK ni sebenarnya malas nak masak, tak ada mood, dengan rasa nak demam pla, entahlah kenapa kan, haha, rasa macam nak makan luar saja

Kurta dah sampai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kurta KK dah sampai minggu lepas sebenarnya, dah pakai pun masa hari perkahwinan kakak KK, hehe, pakai dan beli demi hari bahagia kakak kesayangan

Khamis, 26 Januari 2017

Rezeki orang tempah...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, untuk permulaan KK berniaga kecil-kecilan ni, ada juga orang nak beli dengan KK, tak sangka rezeki

Rabu, 25 Januari 2017

Ayam goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak sihat, rasanya musim kot, panas berhujan tak tentu, dengan nak banjirnya, macam-macam sekarang ni

Kelaparan di tengah hujan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau hujan-hujan ni perut cepat lapar, rasa nak makan saja, saja je kan tak nak bagi KK ni kurus kan, majlis nak dekat-dekat ni kan tak muat pula baju

Selasa, 24 Januari 2017

Baru nak meniaga...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Atas permintaan ramai, dan alhamdulillah banyak sangat yang beri testimoni yang positif, KK dengan ini mengambil langkah berani untuk memulakan perniagaan

Rezeki : Peti Sejuk


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, setelah mengumpul duit gaji dan berjimat cermat dalam beberapa bulan, KK dapat beli peti sejuk sendiri

Isnin, 23 Januari 2017

Hujan + Lapar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekarang memang musim kan, hujan tak berhenti, memang sejuk, rasa nak baring saja sepanjang hari sambil ada orang suapkan makan tiap kali lapar

Nasi + Ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ni kisah semalam dicampak balik, KK masak ayam goreng saja, sebab malas nak masak beria sangat, haha

Ayam masak tomyam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita masak berkuah sikit, sebab KK rasa nak makan pedas-pedas sikit, jadi kita buat ayam masak tomyam, haha, entahlah lauk apa, asalkan boleh telan, hehe

Keropok rebus Terengganu !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untungnya bila kerja di Kemaman ni, kita dapat makan keropok lekor yang sedap, kita semua tahu bahawa negeri pantai timur memang kaya dengan hasil laut

Ahad, 22 Januari 2017

Pobling 5 dalam 1


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau ikutkan benda ni dah berzaman orang pakai, hehe, tapi KK baru beli minggu ni, saja nak cuba mana tahu lepas ni muka lebih bersih dari sebarang cela

Berlima bersama Beng's


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam lepas saja KK sampai di Kuantan, balik rumah sekejap, salin baju, terus ke bandar sebab nak jumpa Beng's

Nasi putih + Tomyam ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah semasa KK di Jerantut lagi, KK makan di luar dengan Kak Pija dan Ilham, biasalah lepas balik kerja, perut perlu diisi

Sabtu, 21 Januari 2017

Ayam masak kicap lobak merah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah seminggu berkampung di Jerantut, akhirnya KK selamat pulang ke Kemaman malam semalam, walaupun hujan lebat, alhamdulillah selamat juga sampai

Jumaat, 20 Januari 2017

Tukar tiket lebih awal


Assalamualaikum dan Selamat Pagi,

KK dah nak balik kejap lagi, tak sangka pula dah seminggu kat Jerantut ni, apa jua pengalaman dan latihan akan KK praktikan nanti untuk menambah mutu kerja

Nasi Goreng Kampung


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila dah tak tahu sangat nak makan apa, terpaksa lah pesan nasi goreng kampung ni, habis menu dah, habis buku nak belek

Jemput bawang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk pagi tadi KK masak jemput bawang saja, itupun yang segera, sebab kemalasan nak bancuh yang biasa, kita guna yang mudah

Khamis, 19 Januari 2017

Salam Jumaat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sihat semua? Kalau sihat alhamdulillah, semoga di Hari Jumaat ini diberikan sinar dan barokah yang berpanjangan dari Allah

Nasi goreng Daging merah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari-hari beli nasi bungkus, almaklumlah kita di tempat orang, kalau KK di tempat sendiri memang masak lah, jimat sikit

Rabu, 18 Januari 2017

Boat Noodle Berjaya Time Square !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tempoh hari KK ada ke KL, saja jalan-jalan nak cuci mata tenangkan minda, bukan selalu kan, jadi kita balas dendam, huhu

Tiket Jerantut - Kuantan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa KK sampai di Jerantut haritu, sampai pula dah petang nak ke Maghrib, nasiblah kaunter tiket ada yang masih buka

Seminggu di Jerantut !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masuk harini, sudah 4 hari KK di Jerantut, bukan saja-saja nak datang sini, atas urusan kerja juga, kalau tak, tak ada masa lah 3 jam dari Kuantan nak kesini, haha

Mee Goreng Basah



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ni kisah malam kelmarin lagi, punyalah lapar, sampai tak tahu nak pesan apa, pening tekak ni nak telan apa sebenarnya

Cucur manis !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk pagi ni KK masak cucur manis saja, semalam dah beli bahan-bahan, jadi kita buat untuk sarapan pagi

Ahad, 15 Januari 2017

Dugaan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebaik mana pun kita jaga, sehalus mana pun kita perhati, pasti kalau nak jadi, jadi juga kan, apapun kena sabar dan redha

Nandos Bukit Bintang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dua hari lepas ada KK turun ke KL sekejap untuk jalan-jalan di sana, si Arif ni nak temankan KK buat cermin mata baru

Khamis, 12 Januari 2017

Keropok lekor goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Keropok rebus semalam yang KK makan tu dah makan 2 batang rasa muak, mula-mula sedap, lama-lama bila dah sejuk, rasa nak goreng pula kan

Rabu, 11 Januari 2017

Cucur udang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini untuk sarapan pagi tadi KK buat cucur udang saja, guna yang segera tu, hehe, bukan susah pun kan, gaul-gaul dan goreng sampai garing

Betik Pelam Asamboi


Assalamualaikum dan Sejahtera,

KK ni sebenarnya kalau dulu memang tak makan segala jeruk mak nenek, jeruk dalam botol ker, dalam bekas kaca tu ker, memang tak makan

Berkemas-kemas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baju bersepah-sepah nak tunggu gulung dalam beg tu, saja sepahkan nak bagi nampak banyak, hahaha, sebab kita nak tinggal lama kan, bukan sekejap

Chicken Chop Bajet RM4


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Jangan kita pandang dari segi rupanya kalau belum disuap dalam mulut, dan makan barulah tahu betapa sedapnya !

Selasa, 10 Januari 2017

Nasi Kukus My MAMA !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berpeluang sekali lagi untuk merasa nasi kukus yang tersedap sekali, ikut citarasa dan tekak KK memang kena dengan selera

Anello Bag


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekarang boleh kata agak terkenal juga beg jenama Anello ni, sebab rekabentuk yang unik dan warna yang menarik sangat

Isnin, 9 Januari 2017

Ayam goreng kunyit !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak masak banyak pun, satu lauk saja, tu pun perkara paling senang dalam dunia, haha, ayam goreng kunyit

Sabtu, 7 Januari 2017

Ikan goreng + Cendawan tumis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak macam biasa, makan seorang saja sebab Nadia ke Jerantut untuk latihan praktikal selama 7 hari, selepas Nadia, KK pula akan kesana

Jumaat, 6 Januari 2017

Tomyam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK suka juga makan tomyam, lagi-lagi tomyam campur tapi tak nak udang, memang makan udang, tapi jenis pemalas nak buang kulit kan, hehe

Popia Ayam Cendawan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah minggu lepas rasanya KK balik Kuantan, jadi curi masa sikit buat popia ayam cendawan ni, ehehe, ini kali kedua dah buat popia ni, laku sangat

Ayam goreng + Sayur campur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dihari Jumaat yang berhening ini, KK nak bangun pagi tadi pun susah sebab sejuk sangat, tak nak berpisah dengan selimut, hehe

Khamis, 5 Januari 2017

Kasut dah sampai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, hasil berjimat cermat dan menabung, KK dapat beli kasut baru, penat kumpul duit ni, baru dapat gaji kan, kita beli hadiah untuk diri sendiri pula

Ayam masak paprik


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekali sekala memang sedap kalau dapat makan ayam masak paprik ni, kalau kat kedai tu memang selalu saja pesan kan

Mee goreng mamak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lamanya tak makan mee goreng mamak, ni KK makan masa keluar dengan kawan, balik Kuantan kejap sebab ada hal

Selasa, 3 Januari 2017

Puding Roti Kastard


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Entahlah kenapa bila balik Kuantan saja, ada saja tangan ni gatal nak membuat sesuatu, ada saja nak menyepahkan dapur

Ahad, 1 Januari 2017

Salam 2017 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Entri pertama di tahun 2017, walaupun agak kelewatan, KK nak juga buat sepatah dua kata, acah-acah pengetua sekolah kan, hahaha, aduhaii