Spice of My Life

Followers !

Halaman

Sabtu, 31 Disember 2016

Mee Tomyam + Bandung Cincau


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pekena mee tomyam kalau kena dengan hasil kuah tomyannya memang menjadi dan menjilat jari si tuan punya badan yang makan tu, hehe

Dorayaki coklat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Siapa pernah makan dorayaki macam di tangan KK tu? cepat angkat tangan tinggi-tinggi, haha, bagus ! macam tak ramai

Mee Kari Hisptur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kita ni bukanlah nak berhipster bagai, sebab tua dah kan, haha, cukup-cukuplah dengan makam mee kari biasa tu

Nasi Lemak Ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila makan nasi lemak ayam ni teringat pula kat nasi lemak kat Pekan yang sedap, zaman-zaman bertugas di sana suatu masak dulu, sekarang tidak lagi

Papadom + Tempe


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa hujan-hujan ni memang sedap kalau dapat mengomel gorengan yang panas-panas depan tv sambil tengok drama, haha

Jumaat, 30 Disember 2016

Tomyam + Nasi putih


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hidangan yang biasa sangat orang pesan kalau di kedai makan, tak ada yang luar biasa pun, cuma yang menbezakan hanya satu saja, hahaha, apa dia

Cucur manis + Kopi O


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK buat cucur manis untuk sarapan pagi tadi, sebab nak makan ramai-ramai kan, jadi buat banyak terus

Rabu, 28 Disember 2016

Kerabu Maggi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasanya ini kali pertama untuk mencuba kerabu maggi, sebelum ni pernah dengar saja kerabu ni, tak pernah nak merasa pun, harini kena paksa dengan si Aini, haha

Selasa, 27 Disember 2016

Satay


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lamanya tak makan satay kan, rasanya dah berzaman tak sentuh makanan yang sekarang ni agak mahal, secucuk dah 60sen, bukan selalu boleh, jangan tiap hari, haha

Isnin, 26 Disember 2016

Pertama kali di MarryBrown


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa KK bertukar selama dua hari ke Jerantut tempoh hari, barulah tahu kat bandar sana ada MarryBrown, jakun kejap sebab kat Kuantan tak ada pun

Kisah disebalik cucur kurma...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tertengok kurma yang ada ni, KK terpanggil untuk buat cucur kurma, lama dah rasanya tak buat, kalau dulu masa puasa suka sangat buat dengan mak

Swafoto, Gosip dan Rindu


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah minggu lepas, KK turun ke Kuantan ada urusan sikit, jadi alang-alang dah sampai tu, jenguk kejap tempat kerja lama dulu, zaman-zaman dengan tepung

Kek RM1


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Viral sana sini, kecoh buah mulut makcik-makcik di seluruh Malaysia kek murah yang dijual RM1 untuk setiap potongan, murah sangat kan, penuh orang beratur nak beli kek yang viral tu

Mee kari


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mee kari antara makanan kesukaan KK juga, lagi-lagi kalau ada kerang, memang menyengat sangat, tak pandang kiri kanan dah, haha, melantak tak ingat dunia

Ahad, 25 Disember 2016

Sardin + Ubi Kentang + Jemput Pisang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk menu masak memasak bersama KK harini kita menyajikan 3 jenis juadah yang bakal melelehkan air liur anda, haha

Oreng merajuk


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni nak balik Kuantan jarang sekali, boleh kira dengan jarilah kalau jejak Kuantan tu, bukan apa, kalau cuti tu biasa tak kemana pun, di Kemaman saja

Sabtu, 24 Disember 2016

Cucur manis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hujan-hujan ni memang sedap kalau pekena cucur manis, tengah-tengah hujan renyai, sejuk-sejuk dapat makan panas-panas memang tak sedar habis sebakul

Kurma makanan sunnah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau sebut kurma ni, mesti orang ingat nak puasa kan, simbolik kurma semestinya mengingatkan kita kepada Ramadhan, sama juga macam rendang kan, pasti raya

Mendobi-dobi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kita yang hidup membujang ni, merantau pula ke tempat orang pula, kenalah pandai bawa diri kan, nak makan, nak tidur, nak kerja lagi, paling penting baju kena basuh !

Sardin + Cendawan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni untuk masa dua hari lagi terpaksa bekerja seorang sebab mek Nadia ni cuti, 4 hari tau bermula hari Jumaat lepas, jadi lagi dua hari Nadia ni bercuti

Khamis, 22 Disember 2016

Roti Kosong VS Roti Telur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berbalik pada topik roti roti canai, pasti kita semua suka makan kan, termasuklah KK, KK jenis tak memilih bab makanan, semua boleh telan dan tak berapa cerewet, hehehe

Bukan selalu...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Biasanya KK akan masak sampai ke malam, dan makan dengan Nadia sampai habis lauk, begitulah rutin harian kami dalam berjimat cermat sambil kumpul duit

Rabu, 21 Disember 2016

Nasi goreng daging merah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini menu masa KK makan bersama pengurus tempoh hari semasa dia membuat lawatan ke Kemaman, dapatlah merasa makan luar sebab teman dia berborak

Selasa, 20 Disember 2016

Ikan celup tepung + Cendawan tumis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk harini KK masak dua lauk saja, ikan celup tepung dan tumis cendawan saja, tak berapa nak sihat, tapi perut perlu diisi

Isnin, 19 Disember 2016

Gosip-gosip Cik Aini !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasanya dalam 2 minggu lepas dari KK balik dari Jerantut, KK terus ke Pekan kejap sebab nak ambil kipas meja KK disana

Walimatul Urus Effa & Nizam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, satu lagi kawan KK disatukan dengan ijab kabul dengan pilihan hati untuk bersama-sama membina masjid

Mee sup


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam rasa nak makan makanan bersup saja, nak makan sup air, tak nak makan nasi pula, haha, acah-acah diet pula kita

Jumaat, 9 Disember 2016

Ayam masak kicap


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menu masak ayam masak kicap ni kebiasaanya disukai oleh kanak-kanak, tak juga sebenarnya orang tua macam KK ni pun suka makan, hahaha

Bertukar sementara ke Jerantut


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas KK sebenarnya ditukarkan ke cawangan Jerantut mengantikan staff disana bercuti secara kecemasan, dan KK harus bergegas ke sana selama 2 hari

Selasa, 6 Disember 2016

Mohon dikembalikan semangat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ya Allah, rasanya nak masuk 3 minggu tak update blog, tolonglah kembalikan semangatku yang semakin hari semakin luntur, huwaaaa !!!