Spice of My Life

Followers !

Halaman

Isnin, 31 Oktober 2016

Sembang di Akar Kopi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kisah bersambung dari gosip di Mak Jemoh Cafe House tadi, terus jelajah ke Akar Kopi pula sebab kat sana tak boleh lepak lama, ramai lagi pelanggan menunggu

Beng's di Mak Jemoh Cafe House !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah kumpulan Beng's tak akan pernah habis jika mereka semua masih ada, inilah wajah-wajah kawan-kawan seperjuangan KK semasa di Tingkatan 6

Pajeri terung + Ayam masak cili api


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau lauk pelik-pelik macam ni pasti bukan KK yang masak ye, haha, sebab KK tak pandai masak lauk-lauk yang macam ni, goreng-goreng tu bolehlah, hehe

Ahad, 30 Oktober 2016

Gosip-gosip Cik Aini !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah semalam KK keluar dengan makcik ni, inilah Cik Aini, sekerja cuma berada di cawangan lain, dulu di Kemaman, tapi dia telah merampas Pekan dari KK, haha

Tiramisu !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini alkisah kita campak balik, KK lupa bila kisahnya berlaku, tapi rasa tiramisu ni susah nak hilang, terasa lagi kat mulut ni kesedapan tiramisu yang lembut dan gebu

Walimatul Urus Amira & Adib


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam adalah hari bahagia salah satu kawan KK yang berkawan dari kecil, tup tup dah jadi isteri orang seorang ni, tak sedar masing-masing dah bekerluarga

Jumaat, 28 Oktober 2016

Ayam masak cili api


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tempoh hari lepas semasa KK di KL, kawan KK masak lauk ayam masak cili api, memang rajin betul lah anak dara ni, haha, bagus siapa nak buat menantu

Khamis, 27 Oktober 2016

Cheesekut !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa KK berjalan di KL tempoh hari, kawan KK ni buatkan cheesekut, almaklumlah bekas pastri chef, jadi dia minta KK rasa, haha, kita ni chef pencen, haha

Spagetti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah masa KK di KL tempoh hari lepas, kawan KK masak spagetti masa KK disana, rajin pula dimasaknya, haha, KK lah yang beria nak rasa dia masak sebenarnya

Rabu, 26 Oktober 2016

Kembali bertugas..


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, harini KK kembali bertugas seperti biasa, setelah 5 hati bercuti, haha, ni namanya balas dendam, kumpul cuti terus lima hari

Khamis, 20 Oktober 2016

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari demi hari sungguh cepat berlalu kan, tak sangka dah masuk hari Jumaat balik, begitulah hari-hari mendatang, masa berjalan seperti sungai mengalir

Kacang buncis + Kentang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini masak awal, pagi-pagi pukul 8 dah berperang kat dapur, rajin pula buat dua menu harini, sebab esok dapur tak berasap dah, KK dah mula cuti

Ikan masin + Kacang buncis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk malam ni kita makan makanan ala-ala kampung, macam orang tua sikit, almaklumlah KK dah tua, haha, selera pun dah macam orang tua

Baju tak siap lagi !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sesi meluahkan perasaan yang terbuku dan diberikan harapan palsu selama 4 hari menantikan perkara yang membuatkan darah kita boleh mendidih sebab marah, haha

Lempeng + Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ni kisah semalam nak hampar balik, saja nak bagi air liur tu meleleh tengok masakan kampung masa kita kecil-kecil dulu, hahaha, dulu KK suka makan macam ni

Rabu, 19 Oktober 2016

Telur + Kicap


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Entahlah nak masak apa, kalau tak masak nasi kan, kat dapur tu tak ada apapun yang boleh dibuat, tepung adalah, takkan hari-hari nak makan cekodok, hahaha

Selasa, 18 Oktober 2016

Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dua tiga harini kerja sangat membosankan, bukan sebab apa, sebab tak ada pelanggan, jadi pun tak tahu nak buat apa, kalau ada pelanggan adalah juga komisen

Beg dah sampai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lupa nak beritahu, barang yang KK pesan dari Nile dah sampai semalam, laju pula sampainya, dalam petang jugalah abang poslaju menjengah pintu pejabat ni

Isnin, 17 Oktober 2016

Tempe rangup


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Banyak pula KK makan harini, sebabnya tak makan nasi, dengan senyap sunyi tak ada klien pun yang datang menyinggah, haha, KK ketiduran petang tadi sebab mengantuk

Beli beg baru !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasanya dah berzaman makan bertahun tak beli di Nile.com.my ni, haha, dulu selalu juga beli zaman-zaman ada duit, haha, sekarang duit ada, tapi komitmen tu banyak pula

Ahad, 16 Oktober 2016

Rawatan muka...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama sangat dah tak servis muka ni, hahaha, lupa bila kali terakhir pakai mask putih ni, rasa bertahun dah, jadi tadi kita buat mini spa sambil kerja, haha

Lempeng kosong


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita tak makan nasi tau, KK nak acah-acah diet untuk hari Isnin yang penuh pancaroba ni, haha, stress dengan periuk nasi tak nak hidup, stress !

Sardin bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Disebabkan kemalasan harini, kita masak sardin saja, senang tak perlu nak merenyah-renyah memasak, tumis dan siap

Sabtu, 15 Oktober 2016

Bubur...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini nak masak nasi sebenarnya, entahlah kenapa nasi lembik pula, KK pun malasnya nak masak kali kedua, tambah air dan jadilah bubur, haha, habis cerita

Jumaat, 14 Oktober 2016

Mendobi-dobi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah dua hari lepas KK ada balik ke Kuantan sekejap sebab ada hal sikit, balik senyap-senyap tak beritahu orang pun, hahaaha, sebab dah berjanji dengan seseorang

PETRON Privilege Miles Card !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tengah-tengah bulan ni pun dah sesak, duit habis beli Oppo N3, hahaha, tak apalah hadiah untuk diri sendiri kan, sampai minyak kereta pun berkelip-kelip tak sedar, haha

Tembikai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lamanya tak makan buah, sangat-sangat lama, KK pun lupa bila kali terakhir KK makan buah, rasanya 2 bulan lepas, haha, masa di Medan, tu pun masa sarapan pagi

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari Jumaat yang dinanti telah kunjung tiba, KK di Kemaman jadi harini dah bermula cuti bagi orang Terengganu semua, sampai Sabtu dan Ahad kerja semula macam biasa

Khamis, 13 Oktober 2016

Tempe + Telur mata


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini masak biasa-biasa saja, malas sebenarnya nak masak, haha, kalau dah datang kemalasan ni, memang susah nak buat kerja, hehe

Tempe celup tepung !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama rasanya dah tak masak tempe celup tepung ni, memang makanan kesukaan KK, kalau bagi sebakul, sebakul habis, sambil berangan mulut mengunyah boleh habis, haha

Hadiah hari lahir KK !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, dah 22 tahun 1 hari umur KK pada hari ini, tak sangka sekejapnya masa berlalu dari kecil sampailah ke tua bangka ni, haha

Rabu, 12 Oktober 2016

Ucapan-ucapan Hari Lahir KK !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Entri kali ni KK tujukan khas kepada semua kawan-kawan, saudara mara, ahli keluarga yang sentiasa dan tak putus-putus memberi ucapan selamat hari lahir semalam

Rasminya 22 tahun ! 12/10/16


Assalamualaikumdan dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, harini KK genap 22 tahun hidup dan menghirup udara di muka bumi Allah yang penuh nikmat ni, dari kecil sampai sekarang, alhamdulillah

Isnin, 10 Oktober 2016

Kentang goreng bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak biasa-biasa saja, dah memang masak biasa saja hari-hari tak pernah nya nak masak luar biasa, bukan masak nasi beriyani ker, pulut kuning ke, hahahaha

Ahad, 9 Oktober 2016

Jemput bilis...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selamat pagi semua ! harap hari Isnin memberi kita semangat untuk terus bekerja dengan penuh semangat demi mencari rezeki untuk menyara hidup dan keluarga tersayang

Sabtu, 8 Oktober 2016

Sambal tempe dan bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari semalam memikirkan nak masak apalah pagi ni, haha, lepas berfikir panjang, sambil berangan nak makan budu yang tak jadi, akhirnya KK pilih tempe, senang

Hujan lebat..


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi tadi rasa elok saja panas, tak ada pula tanda-tanda nak hujan, tengah-tengah KK masak tadi, tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya

Perbaharui lesen memandu


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Awal pula KK bangun harini, semalam kenapalah susah sangat nak tidur, berpusing-pusing nak dapatkan posisi tu, haha, entahlah kenapa mata ni

Jumaat, 7 Oktober 2016

Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kita kalau dah nama orang Melayu, tak boleh lari dari makan nasi, haha, pergilah hujung dunia sekalipun, nasi tetap dicari, betul tak?

Khamis, 6 Oktober 2016

Cucur manis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni lapar pula, KK makan nasi goreng saja pagi tadi, tu pun sikit sangat, tak sampai separuh pinggan pun, hahaha, KK biasa sepinggan penuh, hehe

Rabu, 5 Oktober 2016

Nasi goreng tomyam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah sarapan ke belum? alhamdulillah, KK dah sarapan tadi, masak biasa-biasa saja asalkan dapat mengisi perut kecilku ini, haha, kecil lah sangat 

Kuew tiow goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni kita masak biasa-biasa saja, main campak-campak dah siap, acah-acah seperti chef di hotel lima bintang, biar tak pandai pun masak sebenarnya, haha

Tiket parkir bulanan MPK


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila dah ada kereta ni, lagi-lagi bab kawasan meletak kenderaan, kalau di bandar pasti kena bayar, kalau dulu KK di Pekan tak ada pun, senang hidup suka hati, haha

Selasa, 4 Oktober 2016

Cucur bilis...


Assalamualaikun dan Selamat Sejahtera,

Untuk pagi tadi KK cuma masak cucur saja, nasi dah masak, lauk saja tak masak, entahlah nak masak apa, masih fikir nak makan apa, jadi petang sikit kita makan nasi

Mee goreng + Pisang goreng !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini disebabkan KK lapar sangat, kita makan malam sedikit awal, biasa pukul 9 baru nak makan, harini pukul 7:30 dah makan, lapar sangat, haha

Pisang...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam masa KK ke pasaraya ternampak pisang ni tergantung elok bersusun atas rak di bahagian sayur tu, terliur tengok sebab KK antara penggemar pisang

Lepak + Gosip


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini kisah kita putar kembali, kisahnya masa KK dari Pekan ke Kuantan, sebab esoknya KK akan bertugas di Kemaman, jadi  sempatlah singgah sebentar di Kuantan

Isnin, 3 Oktober 2016

Mee goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK terkejut awal, sebab semalam mengantuk sangat, haha, awal tidur semalam, jadi pagi ni bangun awal pula, sebelum jam tu berbunyi dan bangun

Mee segera !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Perhatian, ini adalah makanan yang tak sihat, haha, KK pesan awal-awal, jangan selalu amalkan, tak elok, kadang-kadang tak apa, tapi jangan selalu

Ahad, 2 Oktober 2016

Nasi + Telur + Bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bermula esok KK kerja seorang diri, sebab rakan kerja cuti selama 4 hari, orang nak pergi berbulan madu, haha, mana boleh kacau, kita bagi peluang lah, hehe