Spice of My Life

Followers !

Halaman

Ahad, 31 Julai 2016

Selamat Datang Ogos !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sedar tak sedar dah masuk bulan Ogos, hujung tahun dah, nanti tak lama dah masuk tahun depan, makin tua dah, haha

Jemput bilis !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kat tempat baru KK kerja ni ada dapur, jadi bolehlah main masak masak menjahanamkan dapur rumah orang, haha

Tempat baru !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari kedua KK di Kemaman, masih dalam proses menyesuaikan diri disini, harap dapat bertahan, sebab disini agak mencabar

Jumaat, 29 Julai 2016

Pertukaran cawangan ?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dengan keputusan yang mengejut dan secara tiba-tiba, KK dan rakan sekerja perlu ditukarkan ke cawangan lain bermula hari ini

Khamis, 28 Julai 2016

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahera,

2-3 hari ni KK agak sibuk dengan kerja, maaflah tak sempat nak update blog, tak ada idea pun satu hal, haha

Selasa, 26 Julai 2016

Borak + Lepak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam kan KK cuti, jadi dapatlah keluar dengan kawan-kawan masa STPM dulu, lepas ni masing-masing dah sibuk untuk balik belajar semula

Isnin, 25 Julai 2016

Off Day !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari semalam dah KK balik ke Kuantan, sebab kawan ajak keluar harini, jadi lepas habis kerja semalam KK terus bertolak dari Pekan

Rawatan Akar kali -1


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK baru saja balik dari klinik, buat rawatan akar buat kali pertama, biasalah gigi tak jaga, inilah padahnya, haha

Ahad, 24 Julai 2016

Nasi Goreng Kampung


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni rasa nak makan makanan berat sikit, jadi pergilah cari tadi, mulanya nak makan mee goreng basah, bila sampai tak nak

Jumaat, 22 Julai 2016

Roti kosong Roti telur !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seharian tak boleh duduk dalam bilik penghawa dingin, dalam pejabat ni sejuk juga, KK berpeluk tubuh siap pakai baju sejuk pun masih terasa sejuk

Khamis, 21 Julai 2016

Lunch Box


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini tak ada selera sangat nak beli lauk-lauk ceduk tu, tengok sama saja, biarpun nampak ayam goreng tu melambai lambai kat KK tadi, haha

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari Jumaat yang penuh barakah, pasti ditunggu-tunggu oleh semua umat Islam yang menantikan seribu satu keajaiban yang bakal disajikan oleh Allah

Demam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak tahan sangat, terpaksa pergi klinik, rasa sejuk semacam, nasiblah klinik depan mata saja, jalan kaki dah sampai

Sarapan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari semalam sakit gigi, sampai KK menangis sebab tak tahan sangat, jalan terakhir KK telan pil selsema sebab nak bagi mengantuk, entah bila terlelap

Rabu, 20 Julai 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sambil-sambil KK tengah kumpul gambar, kejap lagi nak buat entri biskut raya yang dah habis, haha, ayuhlah kita makan dulu

Koleksi biskut raya 2016 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Raya nak dekat sebulan dah, biskut raya tak nampak-nampak pun, haha, maaflah KK ni selalu terlupa, memang nak buat entri

Selasa, 19 Julai 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lambat pula segmen makan-makan kita bermula harini, haha, maaflah tuan blog tak lari dari tengok tv tadi, kejap lagi nak golek-golek

Isnin, 18 Julai 2016

Cuti-cuti !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bergoyang-goyang kaki tak buat kerja apa, seharian lah KK macam ni, tak tahu hala tuju, jadi terperap saja kat pejabat ni

Ahad, 17 Julai 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kenyang perut suka hati, hehe, baru lepas habis melantak nasi sebungkus, sekarang tengah duduk atas kerusi mata kuyu nak tidur

Sabtu, 16 Julai 2016

Mini reunion Beng"s !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Demi kawan-kawan KK balik serta merta untuk jumpa geng geng datuk datin ni, kalau sibuk mengalahkan perdana menteri belaka ni, susah sangat

Jumaat, 15 Julai 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menu KK untuk hujung minggu kali ni agak sihat, haha, tak sihat sangat pun, cuma kita tak makan daging, semua sayuran semata

Selamat Pagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menghirup udara segar di tepian pantai saban pagi pasti memberi satu kepuasan infiniti tatkala segala masalah hilang sebentar dari benak fikiran

Khamis, 14 Julai 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Balik dari solat Jumaat tadi, terus cari kedai makan, pagi tadi untuk sarapan KK makan roti saja, alas perut sebelum makan ubat

Salam Jumaat *


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertemu lagi kita di hari Jumaat yang penuh barakah ini, alhamdulillah masih dikurniakan nafas dan tubuh badan yang sihat oleh Allah

Nasi Kukus MAMA


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni sebenarnya malas nak ajar diri sendiri makan malam dengan makan nasi, malas nak makan benda berat sangat

Selasa, 12 Julai 2016

Jumpa doktor gigi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya KK ni dah lama ada gigi berlubang, dari kecik lubangnya, sampai besar, dari tak sakit, sampai sakit, haha

Isnin, 11 Julai 2016

Balik ke "sarang" !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya KK dah balik semalam, sampai-sampai terus buka kedai, dan tak fikir apa dah, kerja macam biasa

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Siaran tertunda selama sebulan, kita menghormati bulan Ramadhan, kini KK kembali dengan siaran Lunch Box, dulu sebelum puasa hari-hari tunjuk makanan

Ahad, 10 Julai 2016

Aidilfitri 4-5 : Raya ! Raya ! Raya !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sibuknya KK beraya, hari-hari akhir cuti ni tak berenti telefon berbunyi orang telefon memanggil untuk beraya, sibuk sangat

Jumaat, 8 Julai 2016

Aidilfitri 3 : Beraya lagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk harini, KK beraya di tiga buah rumah kawan KK, dari petang tadi sampai ke malam beraya, haha, kemain lagi

Khamis, 7 Julai 2016

Aidilfitri 2 : Beraya rumah kawan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK beraya di rumah kawan KK, tuan rumah tu si baju kuning tu, Cik Athirah yang cantik jelita bak permaisuri di istana kayangan, haha

Rabu, 6 Julai 2016

Aidilftri 1 : Di rumah saja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak menyempat nak update semalam, nak kata sibuk tak pun, adalah sikit jiran tetangga, waris keluarga yang datang ke rumah

Selasa, 5 Julai 2016

Ramadhan 30 : Berbuka di RasaMas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah penat berjalan tadi, urusan KK sudah selesai, semua dah siap, cuma Arif saja belum siap, banyak tak berkenan dan tak ada saiz

Ramadhan 30 : Beli-belah saat akhir !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Orang sibuk pasang langsir, kita sibuk nak membeli lagi, haha, begitulah tiap tahun KK macam ni, suka beli belah saat akhir

Isnin, 4 Julai 2016

Ramadhan 29 : Ayam kicap pedas !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selesai sudah puasa yang ke 29, tak sangka esok dah hari terakhir kita berpuasa, lepas tu raya, haha

Ahad, 3 Julai 2016

Ramadhan 29 : Buat bergedel !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kisah bergedel ni sebenarnya dah 4 hari lepas, haha, semua dah selamat masuk perut, entah siap proses rasanya, haha

Ramadhan 28 : Ayam goreng + Bergedel


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menu bujang KK untuk berbuka harini sangat senang dan mudah sekali, setengah jam saja dah boleh siap, asal perut kenyang

Ramadhan 28 : Basuh si Putih !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK penat sangat lepas sesi fotografi tadi, tidur lah sekejap, lepas dah siap edit-edit gambar semua, post kat FB terus tertidur

Sabtu, 2 Julai 2016

Ramadhan 28 : Sesi fotografi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lepas sahur tadi, KK tak tidur, lepas Subuh terus ke dapur sebab nak siapkan projek biskut raya terakhir iaitu popia nestum

Jumaat, 1 Julai 2016

Ramadhan 26-27 : Julai menjelma !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Melangkah sebulan lagi kita ke bulan Julai, bulan ke tujuh dalam tahun 2016, nampaknya sudah lebih setengah tahun dan menghampiri hujung tahun